Ny ränta på fackliga Medlemslån

Räntan på FöreningsSparbankens Medlemslån höjs något för sista kvartalet 2005 till 5,64 %, föregående kvartal var räntan 5,55 %. Den nya räntan gäller under perioden 3 oktober till och med den 31 december 2005. Räntan på FöreningsSparbanken Medlemslån är marknadsanpassad och fastställs i början av varje kvartal till Stibor 90 dagar + 3,90 procentenheter. Det innebär att Medlemslånet har omkring tre procentenheter lägre ränta än andra banklån utan säkerhet. Inga avgifter tillkommer. Idag ändras även räntan på FöreningsSparbankens MedlemsBillån till 4,87 % (gäller nytecknade krediter). Lånet introducerades i augusti 1995 och vänder sig till fackliga medlemmar som skall köpa ny eller begagnad bil. Även räntan på MedlemsBillånet är marknadsanpassad och fastställs första bankdagen varje månad. Ingen uppläggningsavgift tas ut och ej heller aviseringsavgift om kunden väljer automatisk betalning av lånet. För ytterligare information om Medlemslån: Erik Forsman, FöreningsSparbanken, tfn 08-585 916 02 För ytterligare information om MedlemsBillån: Stefan Wigström, FöreningsSparbanken Finans, tfn 08-585 933 42

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och 618 000 företags- och organisationskunder med 191 kontor i Sverige och 125 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 30 juni 2018 uppgick balansomslutningen till 2 646 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se