Riksidrottsförbundet väljer FöreningsSparbanken

FöreningsSparbanken och Riksidrottsförbundet har tecknat avtal om bank- och korttjänster. Riksidrottsförbundet blir därmed helkund i FöreningsSparbanken och kan bland annat erbjuda sina 22 000 idrottsföreningar runt om i landet möjlighet att skaffa FöreningsSparbankens e-bokföringstjänst till ett förmånligt pris. – Det känns mycket positivt att Riksidrottsförbundet valt oss som affärspartner. Vi har redan idag många stora organisationer och förbund som kunder och det är stimulerande att nu även få vara med och leverera lösningar som bidrar till både effektivare administration och bättre affärer för Riksidrottsförbundets medlemmar, säger Christoffer Kraft, kundansvarig i FöreningsSparbanken. Tjänsten e-bokföring är integrerad i FöreningsSparbankens Internetbank och är utformad så att bankkonto, bokföring och reskontra automatiskt är avstämda mot varandra vilket innebär en betydande tidsbesparing för föreningarna. En annan fördel med tjänsten är att det när som helst är möjligt att ta fram resultat- och balans-rapporter och på så sätt snabbt få reda på föreningens resultat. Avtalet med Riksidrottsförbundet omfattar även många andra områden såsom betalningstjänster för Riksidrottsförbundet och deras organisationer, utbetalningar av lokalt aktivitetsstöd till alla idrottsföreningar, ramavtal om Visa Business Card via EnterCard samt FöreningsSparbankens föreningserbjudande för idrottsföreningar. För ytterligare information: Tommy Lindell, chef Organisationskunder, FöreningsSparbanken, tfn: 08-585 915 30 Lars Ericson, bitr.chef Organisationskunder, FöreningsSparbanken, tfn 070-538 38 26 Christoffer Kraft, kundansvarig, FöreningsSparbanken, tfn: 070-655 60 27

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och 618 000 företags- och organisationskunder med 191 kontor i Sverige och 125 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 30 juni 2018 uppgick balansomslutningen till 2 646 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se