Staffan Knafve ny aktiechef på Swedbank Robur

Swedbank Robur har anställt Staffan Knafve som ny aktiechef. Han kommer närmast från Nordea där han varit chef för den svenska och nordiska aktieförvaltningen och tillträder sin nya tjänst den 1 november.

– Det är glädjande att vi kunnat rekrytera Staffan Knafve som har lång erfarenhet av förvaltning och analys och som kommer att kunna utveckla vår framgångsrika och prisbelönta förvaltningsmodell, säger Mats Lagerqvist, VD, Swedbank Robur.

Swedbank Robur förvaltar drygt 640 miljarder kronor varav omkring 370 miljarder är placerade i aktier. Grunden i vårt investeringsarbete är aktiv förvaltning, baserad på fundamental analys, noggrann uppföljning och riskkontroll. Vi står för trovärdighet, kompetens och kundanpassning och vårt arbete ska leda till högsta möjliga avkastning till rimlig risk.

För ytterligare information:
Mats Lagerqvist, VD, Swedbank Robur, tfn: 08-585 924 00
Sara Hägg, presskontakt, Swedbank Robur, tfn: 0730-45 27 57

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och 622 000 företags- och organisationskunder med 205 kontor i Sverige och 129 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 mars 2018 uppgick balansomslutningen till 2 469 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se