Swedbank har ingen exponering mot Amagerbanken

Med anledning av beskedet om att danske Amagerbanken begärts i konkurs och verksamheten tagits över av den danska statens enhet för fallerande banker, Finansiel Stabilitet, meddelas att Swedbank inte har någon exponering mot Amagerbanken.

För ytterligare information: Johannes Rudbeck, chef Investor Relations, Swedbank, tfn: 08-585 933 22 Thomas Backteman, kommunikationsdirektör, Swedbank, tfn: 0708-311 166

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 647 000 företags- och organisationskunder med 225 kontor i Sverige och 136 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 19 juli 2017 uppgick balansomslutningen till 2 426 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se