Swedbank Robur rekryterar chef för Compliance och Chefscontroller

Swedbank Robur har utsett Mattias Olander som chef för Compliance. Mattias Olander arbetar sedan tio år tillbaka på Finansinspektionen, närmast som avdelningschef för marknadstillsyn. Han tillträder sin tjänst i september. Per-Olov Carlsson blir Chefscontroller på Swedbank Robur. Per-Olov Carlsson arbetar för närvarande som redovisningschef på Fortis. Han tillträder sin tjänst i slutet av augusti. – De två rekryteringarna förstärker ytterligare vår kompetens inom dessa viktiga områden och är ett led i satsningen på ytterligare kontroll och riskmedvetenhet, säger Mats Lagerqvist, VD Swedbank Robur. För ytterligare information: Mats Lagerqvist, VD Swedbank Robur, tfn: 08-585 924 00 Sara Hägg, presskontakt, Swedbank Robur, tfn: 08-585 9 27 57, 073- 045 27 57

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 647 000 företags- och organisationskunder med 225 kontor i Sverige och 136 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 19 juli 2017 uppgick balansomslutningen till 2 426 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se