Swedbank utser Jonas Erikson till chef för Group Treasury

Swedbank har utsett Jonas Erikson till ny chef för Group Treasury från och med 13 juli 2009. Han efterträder Mikael Edler som tillträder sin nya tjänst som chef för Västra Regionen i Swedbank den 1 januari 2010.

Jonas Erikson är sedan mars 2009 chef för Strategisk Analys och M&A i Swedbank. Jonas Erikson har 10 års erfarenhet som bankanalytiker, och har bland annat arbetat för Swedbank Markets, JP Morgan och Brummer & Partners. Han var även under en period ansvarig för JP Morgans aktiemäkleri för nordiska kunder. Jonas Erikson kommer att ingå i Affärsledningen och rapportera direkt till Swedbanks ekonomi- och finansdirektör Erkki Raasuke. Mikael Edler kommer den 1 augusti och fram till att han tillträder som chef för Västra Regionen att övergå till Svensk Bankmarknad för att arbeta med särskilda projekt. För ytterligare information: Thomas Backteman, koncernkommunikationsdirektör, Swedbank, tfn: 0708-311 166 Anna Sundblad, presschef, Swedbank, tfn: 070-321 39 95

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt “Beyond Financial Growth”. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 647 000 företags- och organisationskunder med 225 kontor i Sverige och 136 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 19 juli 2017 uppgick balansomslutningen till 2 426 miljarder kronor. Läs mer på www.swedbank.se