Swedbanks vd Birgitte Bonnesen utsedd till Årets Förändringsledare

Årets Förändringsledare är en hedersutnämning till en person som har initierat och drivit förändring som haft en positiv inverkan på organisationen, medarbetarna och samhället. I vinnarnomineringen lyfts Birgitte Bonnesens förmåga att få med sig och engagera medarbetarna i den pågående digitala transformationen av Swedbank fram.

Priset delas ut i tre kategorier: stora bolag, små och medelstora bolag samt Årets utmärkelse 2018: Tech.
Birgitte Bonnesen utnämns i kategorin stora bolag. Bakom utnämningen står Boston Consulting Group, Interim Search, Executive Search och Google Sverige.

-Jag och Swedbank är stolta och hedrade över utnämningen. Vår bransch genomgår en stor transformation, vi är på en resa tillsammans där Swedbank på bara några år skapat Sveriges ledande digitala bank med fysiska möten. Med kunden i fokus arbetar vi med en hög förändringstakt, det ställer höga krav på kompetens, samarbetsförmåga, driv och mod. Allt detta finns i Swedbank, vi är bättre rustade för framtiden än någonsin, säger Birgitte Bonnesen, vd och koncernchef, Swedbank.

Se hela motiveringen, tidigare vinnare och foton från Årets förändringsledare här: http://www.aretsforandringsledare.se/

För mer information:
Anette Ringius, presskontakt, Swedbank, tfn +46 (0)70 529 24 76

Foto: Eriksbergsfoto

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna, hushållen och företagen. Som en ledande bank på hemmamarknaderna Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner privatkunder och ca 600 000 företags- och organisationskunder med 186 kontor i Sverige och 125 kontor i de baltiska länderna. Koncernen har även verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 december 2018 uppgick balansomslutningen till 2 246 miljarder kronor.

Läs mer på www.swedbank.se

Jag och Swedbank är stolta och hedrade över utnämningen. Vår bransch genomgår en stor transformation, vi är på en resa tillsammans där Swedbank på bara några år skapat Sveriges ledande digitala bank med fysiska möten. Med kunden i fokus arbetar vi med en hög förändringstakt, det ställer höga krav på kompetens, samarbetsförmåga, driv och mod. Allt detta finns i Swedbank, vi är bättre rustade för framtiden än någonsin.
Birgitte Bonnesen, vd och koncernchef Swedbank