Swedencare AB (publ) har erhållit patent i Brasilien till 2028

Swedencare AB (publ) kan informera att bolaget har erhållit ett patent för sin unika oralhälsoprodukt ProDen PlaqueOff i Brasilien tom maj 2028.

Brasilien som 2018 blev den näst största marknaden i världen för hundfoder är en av de mest intressanta och dynamiska marknaderna inom husdjurssektorn. Swedencare har funnits på den Brasilianska marknaden i några år men kommer i år och kommande år fokusera på att utveckla marknaden ytterligare.

"Detta är väldigt goda nyheter då Brasilien är en av de marknader vi tidigare har nämnt som en av våra underutvecklade och samtidigt en av de mest spännande för 2018 och framåt. Med patentbeslutet i ryggen kan vi satsa på ett annat sätt och det skall bli mycket intressant att se vad vi kan åstadkomma i Brasilen kommande år.”

- Håkan Lagerberg, VD Swedencare AB (publ).

Swedencare utvecklar, marknadsför och säljer premiumprodukter på den globala och snabbväxande marknaden för hälsovårdsprodukter till katt, hund och häst. Bolagets produktfamiljer ProDen PlaqueOff och NutriScience säljs idag i cirka 50 länder. Med ett globalt distributionsnät omfattande fem egna dotterbolag i Frankrike, Irland, Norden, Storbritannien och USA respektive ett internationellt nätverk av återförsäljare. Swedencares omsättning har ökat kraftigt under ett flertal år med hög lönsamhet. Styrelsen och ledningen i bolaget har lång och bred erfarenhet av internationell marknadsföring och försäljning.

Håkan Lagerberg, VD Swedencare AB (publ)