Swedencare lanserar ett unikt tuggben

Swedencare valde Global Pet Expo i Orlando, Florida för lanseringen av de unika tuggbenen, ProDen PlaqueOff System Dental Care Bones, vilka innehåller vår patenterade aktiva substans.

Tuggbenet möter marknadens växande efterfrågan på produkter som på ett enkelt, roligt och uppskattat sätt åtgärdar dålig andedräkt och övrig munhälsa hos hundar. Det är ett funktionellt tuggben med en unik design och komposition för att gnugga tänderna rena samtidigt som hunden får en daglig dos av PlaqueOff med sin bevisade systemiska effekt.

Mässan är en av de största i världen med över 1 100 utställare samt 7 000 B2B besökare, varav 27% internationella. Samtliga av Swedencares underdistributörer i USA och ett flertal av våra internationella kunder var på plats. Mottagandet överträffade våra höga förväntningar och samtliga distributörer meddelade att man avser att ta in produkten. Ett urval av kommentarer från våra amerikanska kunder var ”these will be the best on the market” och ” I want them in my 200 stores tomorrow”.

Vår samarbetspartner www.chewy.com, USAs största onlineaktör inom djurprodukter, tar även de in produkten omgående.

” Jag är van vid att vi får uppmärksamhet och uppskattande kommentarer men jag har inte tidigare varit på en mässa med samma gensvar. Projektet med att ta fram produkten tog lite längre tid än förväntat men nu kommer vi äntligen att kunna skicka ut de första produkterna i början av april. Uppskattningen på mässan ger mycket energi men naturligtvis är det försäljningen till slutkonsument som avgör om produkten är så bra som både vi och våra partners tycker. ” säger VD Håkan Lagerberg

Swedencare utvecklar, marknadsför och säljer premiumprodukter på den globala och snabbväxande marknaden för hälsovårdsprodukter till katt, hund och häst. Bolagets produktfamiljer ProDen PlaqueOff och NutriScience säljs idag i cirka 50 länder. Med ett globalt distributionsnät omfattande fem egna dotterbolag i Frankrike, Irland, Norden, Storbritannien och USA respektive ett internationellt nätverk av återförsäljare. Swedencares omsättning har ökat kraftigt under ett flertal år med hög lönsamhet. Styrelsen och ledningen i bolaget har lång och bred erfarenhet av internationell marknadsföring och försäljning.