Swedish match-aktien noteras på a-listan

Pressmeddelande 1997-04-30 Swedish Match-aktien noteras på A-listan Swedish Match-aktien kommer från och med den 9 maj 1997 att vara noterad på Stockholms Fondbörs A-lista. Swedish Match ansökte i april om inregistrering på Stockholms Fondbörs samt notering av aktien på börsens A-lista. Den 30 april beslutade Stockholms Fondbörs bolagskommitté att godkänna ansökan. Swedish Match har sedan maj 1996 varit noterad på O-listan vid Stockholms Fondbörs. Swedish Match börsvärde uppgår för närvarande till 11,6 miljarder kronor. Antalet aktier är 463 558 252 fördelade på cirka 167.000 aktieägare. SWEDISH MATCH AB För ytterligare information: Bo Aulin, Senior Vice President Corporate Affairs, tel 08-658 03 64 Jan Gabrielsson, Chief Financial Officer, tel 08-658 01 72 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1997/04/30/19990309BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1997/04/30/19990309BIT00420/bit0002.pdf