Swedish Match höjer priset på snus i USA

Swedish Match höjer priset på snus i USA Swedish Match AB meddelade idag att Swedish Match North America har höjt grossistpriset på snus att gälla från och med den 17 november 2003. Det nya grossistpriset för Timber Wolf blir USD 1.87 per dosa och för Renegades USD 2.81 per dosa. Grossistpriset för Longhorn är oförändrat på USD 1.71 per dosa. Swedish Match är ett unikt företag med sitt utbud av marknadsledande varumärken inom snus och tuggtobak, cigarrer och piptobak - tobakens nischprodukter, samt tändstickor och tändare. Koncernens verksamhet är global. Rullande tolvmånadersomsättning till och med september 2003 uppgick till 13 018 MSEK i mer än 140 länder. Aktien är noterad på Stockholmsbörsen (SWMA) och Nasdaq (SWMAY). Swedish Match AB (publ), SE-118 85 Stockholm Besöksadress: Rosenlundsgatan 36, Telefon: 08 658 02 00 Organisationsnummer: 556015-0756 www.swedishmatch.com För ytterliggare information, var vänlig kontakta: Emmett Harrison, Vice President, Investor Relations Kontor 08 658 01 73, Mobil 070 938 01 73 Lin McKinnie, Vice President, Investor Relations (US) Kontor +1 804 302 1912, Mobil +1 804 502 1912 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00160/wkr0002.pdf

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter samt Tändprodukter. Tillverkning sker i sju länder och försäljningen är störst i Skandinavien och i USA. Swedish Match aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (SWMA). Swedish Match vision är en värld utan cigaretter. Några välkända varumärken: General, Longhorn, White Owl, Red Man, Fiat Lux och Cricket.