Swedish Match sätter ned aktiekapitalet

Swedish Match sätter ned aktiekapitalet Den nedsättning av aktiekapitalet i Swedish Match som beslutades vid en ordinarie bolagsstämma den 24/4 2001, är nu registrerad hos Patent- och Registreringsverket. Nedsättningen avser 15.000.000 återköpta aktier och innebär att aktierna har makulerats. Efter nedsättningen uppgår det totala antalet aktier i bolaget till 371.596.181. Swedish Match aktuella innehav av egna aktier uppgår efter nedsättningen till 14.577.000. Enligt bolagsstämmans beslut får Swedish Match innehav av egna aktier uppgå till 10 procent av det totala antalet aktier i bolaget, vilket innebär att ytterligare 22,6 miljoner aktier kan återköpas inom ramen för gällande mandat. Swedish Match är en internationell koncern med huvudkontor i Stockholm. Koncernen marknadsför ett brett sortiment av icke cigarettrelaterade tobaksprodukter samt tändstickor och tändare. Försäljningen sker i cirka 140 länder. Bolagets rullande tolvmånadersomsättning per den 30 juni 2001 uppgick till 12.832 MSEK. Swedish Match är noterat på Stockholmsbörsen (SWMA) och Nasdaq (SWMAY). För ytterligare information, var vänlig kontakta: Lennart Sundén, President och Chief Executive kontor 08 658 01 75 Officer Sven Hindrikes, Executive Vice President och kontor 08 658 02 82 Chief Financial Officer Bo Aulin, Senior Vice President, Secretary kontor 08 658 03 64 och General Counsel mobil 070 558 03 64 Emmett Harrison, Vice President, Investor kontor 08 658 01 73 Relations Mobil 070 938 01 73 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/18/20011018BIT00640/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/18/20011018BIT00640/bit0001.pdf

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken. Swedish Match produktområden är Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter (cigarrer och tuggtobak), Tändprodukter (tändstickor, tändare och kompletterande produkter) samt Övrig verksamhet. Tillverkning sker i sex länder och försäljningen är störst i Skandinavien och i USA. Swedish Match aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (SWMA). Swedish Match vision är en värld utan cigaretter. Några välkända varumärken: General, Longhorn, White Owl, Red Man, Fiat Lux och Cricket.