Swedish Match utser ny CFO

Report this content

Swedish Match tillkännagav idag att Marlene Forsell sagt upp sig som CFO av familjeskäl och att hon kommer att lämna sin position den 9 mars, 2018. Hon kommer att ersättas av Tom Hayes som är Vice President Business Control och CFO i Swedish Match US Division.

VD Lars Dahlgrens kommentar:

Marlene började på Swedish Match 2004 och tillträdde som CFO 2013. Hon har gjort stora insatser för Swedish Match under sin framgångsrika karriär hos oss. Det är mycket tråkigt att Marlene har bestämt sig för att sluta.

Lyckligtvis har vi en stark ersättare i Tom Hayes. Han anställdes i bolaget 2006 och har sedan tidigare erfarenhet av rollen som CFO eftersom han var tillförordnad CFO i nio månader under Marlenes föräldraledighet 2013 och 2014.

__________

Kontakter:

Lars Dahlgren, President och Chief Executive Officer
Kontor 08 658 0441

Marlene Forsell, Senior Vice President och Chief Financial Officer
Kontor 070 864 9244

___________

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken. Swedish Match produktområden är Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter (cigarrer och tuggtobak), Tändprodukter (tändstickor, tändare och kompletterande produkter) samt Övrig verksamhet. Tillverkning sker i sex länder och försäljningen är störst i Skandinavien och i USA. Koncernens globala nettoomsättning var 16 014 MSEK under tolvmånadersperioden som slutade den 30 september 2017. Swedish Match aktie är noterad på Nasdaq Stockholm (SWMA).

Swedish Match vision är en värld utan cigaretter. Några välkända varumärken: General, Longhorn, White Owl, Red Man, Fiat Lux och Cricket.
___________

Swedish Match AB (publ), 118 85 Stockholm