Swedol AB (publ) öppnar i Norrtälje den 11 oktober samt tecknar kontrakt på ytterligare en butik

10 oktober, 2007

Swedol öppnar på torsdag den 11 oktober butiken på Viktor Karlssons väg 2 i Norrtälje. Butiken är på totalt 1 550 kvm, varav 1 300 kvm är butiksyta.

Swedol fortsätter expansionen och tecknar kontrakt på ytterligare en ny butik. Butiken är belägen i Linköping på handelsområdet Tornby och är på totalt 2 500 kvm. Beräknad öppning sker i kvartal 3 år 2008.

Kommande etableringar som därmed är kontrakterade: Kalmar öppning i kvartal 4 i år , Uppsala i kvartal 2 år 2008, Haparanda samt Linköping i kvartal 3 år 2008.

Utöver dessa nyöppningar så flyttar Swedol den befintliga butiken under årets kvartal 4 i Vällingby för större och mer lättillgängliga lokaler i Veddesta i Järfälla kommun.

Med dessa butiker kommer Swedol att ha totalt 23 butiker.

Markku Piippo, VD Swedol
Tel: +46 (0)8-742 47 20, 070-304 05 84 markku.piippo@swedol.se