Swedol AB (publ) tecknar kontrakt på en butik i Östersund

24 oktober, 2007

Swedol fortsätter sin expansion och tecknar kontrakt på ytterligare en ny butik.
Butiken är belägen i Östersund på Brosslarvägen i Torvalla handelsområde och är på totalt ca 2 500 kvm. Beräknad öppning är i kvartal 4 år 2008.

Kommande etableringar som därmed är kontrakterade med öppning: Kalmar i november 2007, Uppsala under kvartal 2 år 2008, Haparanda under kvartal 3 år 2008 och Östersund under kvartal 4 2008. Vårt mål är att öppna 4-5 nya butiker per år fram till 2010.

Utöver dessa nyöppningar så flyttar Swedol den befintliga butiken i november år 2007 i Vällingby för större och mer lättillgängliga lokaler på kontovägen 5 i Veddesta handelsområde i Järfälla kommun.

Med dessa butiker kommer Swedol att ha totalt 24 butiker.

Markku Piippo, VD Swedol
Tel: +46 (0)8-742 47 20, markku.piippo@swedol.se