Swedol AB (publ) tecknar kontrakt på en ny butik i Kristianstad

Pressmeddelande 2008-09-16

Swedol fortsätter sin butiksexpansion och tecknar kontrakt på ytterligare en butik för 2009. Butiken är belägen i Härlövs handelsområde som ligger 3 km från centrala Kristianstad, Härlöv har mycket goda kommunikationsmöjligheter eftersom det ligger i anslutning till de stora vägarna E22, 21 och 19. Lokalen är på totalt 2 500 kvm. Öppning beräknas att ske i kvartal 2 år 2009.

Kommande etableringar som är kontrakterade med beräknad öppning är följande:
Haparanda under kvartal 4, Östersund under kvartal 4, Borlänge under kvartal 4, Halmstad under kvartal 1 år 2009. Kristianstad under kvartal 2 år 2009. Skövde under kvartal 2 år 2009 och Luleå under kvartal 2 år 2010.

Swedols målsättning är att öppna 6-7 nya butiker per år. Med dessa etableringar av nya butiker kommer Swedol att ha totalt 26 butiker vid slutet av år 2008 och därefter ytterligare 4 tecknade kontrakt inför 2009 och 2010.

Markku Piippo, VD Swedol
Tel: +46 (0)8-742 47 20, markku.piippo@swedol.se