Swedol öppnar ny butik i Drammen den 11 augusti.

Swedol öppnar idag torsdag den 11 augusti en ny butik i Drammen Norge. Butiken är Swedols 36:e butik och den första i Norge. Butiken ligger på Tomtegata 80, som är det välkända landmärket ”Osram fastigheten/bygget” som ligger med skyltläge mot Europaväg E18 och med en närhet till centrum. Lokalen är på totalt 1 995 kvm.

Kommande etableringar som är kontrakterade med beräknad öppning är följande: Skellefteå under kvartal 4 år 2011. Moss under kvartal 4 år 2011. Motala under kvartal 4 år 2011. Trondheim vid årsskiftet 2011-2012, Karlskrona under 2012, Falun under 2012.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION:

Markku Piippo, VD Swedol Tel. 46 8 742 47 20 Mob. 46 70 304 05 84 markku.piippo@swedol.se / www.swedol.se

Erik Leander Paule, Landschef Norge, Mob. 47 959 66 959 erik.paule@swedol.no / www.swedol.no

Swedol är en yrkeshandelskedja med ett unikt brett utbud riktat till proffs och andra som väljer proffskvalitet. Swedol har ett brett sortiment inom verktyg, elartiklar, arbetskläder, fordonstillbehör, hydraulik och förbrukningsvaror. Av vårt katalogsortiment finns 97 % omedelbart tillgängligt via våra butiker och internet/postorder.

Vi vänder oss i första hand till företagskunder inom små och medelstora företag. Typiska kunder hos oss är hantverkare, åkare, lantbrukare, maskinägare, verkstäder och övriga kunder med krav på proffskvalitet. Våra kunder uppskattar vårt breda och prisvärda utbud, vår tillgänglighet samt våra kunniga och hjälpsamma medarbetare.

Företaget grundades 1963 som postorderföretag. Med första butiken 1999 inleddes en period av snabb tillväxt. 2010 omsatte Swedol 1 149 miljoner och sysselsatte cirka 360 medarbetare.

Swedol är sedan 2008 noterad på NASDAQ OMX Stockholms lista small cap.