Swedol rekryterar Irene Wisenborn Bellander som ny CFO

Irene Wisenborn Bellander har rekryterats till ny CFO i Swedol. Hon tillträder senast runt årsskiftet och blir medlem i Swedols koncernledning. För närvarande är Irene CFO i Bring Nordic Logistic Division och har erfarenhet av redovisning, affärsstyrning och förvärv från olika positioner inom Bring samt, innan dess, bland annat Mekonomen, Lantmännen och PwC.

”Vi välkomnar Irene Wisenborn Bellander som CFO och medlem av Swedols koncernledning. Hennes breda erfarenhet av redovisning, affärsstyrning och förvärv i nordiska bolag kommer att vara värdefull för oss nu när vi har verksamhet i fyra länder” , säger Clein Johansson Ullenvik, verkställande direktör och koncernchef i Swedol.

”Det händer mycket i Swedol, som är ett växande bolag med en stark värdegrund. Jag ser fram emot att bli en del av Swedolteamet och få bidra till bolagets fortsatta utveckling”, säger Irene Wisenborn Bellander

Clein Johansson Ullenvik, VD Swedol, tel: +46 8 742 47 20, mob: +46 70 558 84 17, clein.ullenvik@swedol.se

Om Swedol

Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Genom våra olika koncept får professionella användare effektiv varuförsörjning till ett attraktivt pris. Kunderna finns huvudsakligen inom Bygg och anläggning, Industri och verkstad, Åkeri och transport, Jord- och skogsbruk samt Offentlig service. Swedol har webbhandel och totalt 99 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen cirka 2,8 miljarder kronor år 2016. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Small Cap-lista.

Denna information är sådan information som Swedol AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 juli 2017 kl.10.00.

Taggar: