Swedol tecknar kontrakt om ny butik i Södertälje

Swedol har tecknat kontrakt för en ny butik i Södertälje, med beräknad öppning i december 2016.

Kontrakt har tecknats, villkorat av bygglov, för en ny butik på Klastorpsvägen, Morabergs Industriområde i Södertälje. Lokalen blir cirka 1 400 kvadratmeter och ambitionen är att öppna butiken i december 2016.

”Butiken i Södertälje stärker ytterligare vår närvaro i Stockholmsregionen och vi ser goda möjligheter till en positiv tillväxt där”, säger Clein Johansson Ullenvik, VD och Koncernchef för Swedol. Butiken i Södertälje blir en normalbutik med fullt sortiment enligt det nya butikskonceptet samt serviceverkstad för hydraulik och kätting. Vi ser fram emot att välkomna kunder dit”, säger Clein Johansson Ullenvik.

För närvarande består Swedols försäljningsnät av 48 butiker, varav sex i Norge. Swedol öppnade en ny butik i Globen-området i Stockholm den 12:e oktober 2015 och öppnar ytterligare en i Arninge i Täby den 16 november. Swedol har dessutom tecknat kontrakt avseende butik i Umeå med öppning under april 2016.

Clein Ullenvik VD Swedol Tel. 46 8 742 47 20 Mob. 46 70 558 84 17, clein.ullenvik@swedol.se

Håkan Wanselius, Sälj- och Marknadschef Swedol, Tel: 46 8 742 47 73, Mob: 46 70 305 11 47, hakan.wanselius@swedol.se

Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Med Swedol som innovativ partner får professionella användare effektiv varuförsörjning till ett attraktivt pris. Kunderna finns huvudsakligen inom Åkeri och transport, Bygg och anläggning, Industri och verkstad samt Jord- och skogsbruk. Swedol har totalt 48 butiker, varav sex i Norge. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ  Stockholms Mid Cap-lista.

Informationen är sådan som Swedol AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnas för offentliggörande den 11 november 2015 klockan 08.30.