Swedol tecknar kontrakt på ny butik i Stavanger.

Swedol har tecknat kontrakt på en ny butik för 2011. Butiken kommer att ligga på Svanholmen 19 i handelsområdet Forus i Stavanger Norge. Lokalen är på totalt 2 924 kvm. Öppning beräknas ske under fjärde kvartalet 2011.

Med dessa nyetableringar kommer Swedol att ha totalt 45 butiker, varav 40 stycken i Sverige och fem i Norge. Kommande etableringar som är kontrakterade med beräknad öppning är följande: 2011: Skellefteå kvartal 4, Moss kvartal 4, Motala kvartal 4, Stavanger kvartal 4. 2012: Fredrikstad, Trondheim, Karlskrona, Falun och Lund

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION:

Markku Piippo, VD Swedol Tel. 46 8 742 47 20 Mob. 46 70 304 05 84 markku.piippo@swedol.se / www.swedol.se

Erik Leander Paule, Landschef Norge, Mob. 47 959 66 959 erik.paule@swedol.no / www.swedol.no

Swedol är en yrkeshandelskedja med ett unikt brett utbud riktat till proffs och andra som väljer proffskvalitet. Swedol har ett brett sortiment inom verktyg, elartiklar, arbetskläder, fordonstillbehör, hydraulik och förbrukningsvaror. Av vårt katalogsortiment finns 97 % omedelbart tillgängligt via våra butiker och internet/postorder.

Vi vänder oss i första hand till företagskunder inom små och medelstora företag. Typiska kunder hos oss är hantverkare, åkare, lantbrukare, maskinägare, verkstäder och övriga kunder med krav på proffskvalitet. Våra kunder uppskattar vårt breda och prisvärda utbud, vår tillgänglighet samt våra kunniga och hjälpsamma medarbetare.

Företaget grundades 1963 som postorderföretag. Med första butiken 1999 inleddes en period av snabb tillväxt. 2010 omsatte Swedol 1 149 miljoner och sysselsatte cirka 360 medarbetare.

Swedol är sedan 2008 noterad på NASDAQ OMX Stockholms lista small cap.