Swedols försäljningsutveckling för oktober 2015

Försäljningen i oktober uppgick till 178,2 Mkr (159,6), en ökning med 11,6% jämfört med motsvarande period föregående år.

Den totala försäljningen för räkenskapsårets första tio månader (januari – oktober 2015) ökade med 9,9% till 1 257,8 Mkr (1 144,8).

Det totala antalet butiker uppgick per den sista oktober 2015 till 48 (47).

Clein Ullenvik, VD Swedol Tel. 46 8 742 47 20 Mob. 46 70 558 84 17 clein.ullenvik@swedol.se

Casper Tamm, CFO Swedol Tel. 46 8 742 47 32 Mob. 46 70 348 27 37 casper.tamm@swedol.se

Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Med Swedol som innovativ partner får professionella användare effektiv varuförsörjning till ett attraktivt pris. Kunderna finns huvudsakligen inom Åkeri och transport, Bygg och anläggning, Industri och verkstad samt Jord- och skogsbruk. Swedol har totalt 48 butiker, varav sex i Norge. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ  Stockholms Mid Cap-lista.

Informationen är sådan som Swedol AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnas för offentliggörande den 11 november 2015 klockan 08.30.