SWEDTRAIN välkomnar Westermo som ny medlem!

Westermo levererar industriella datakommunikationsprodukter och är världsledande inom segment som järnvägsfordon och kommunikationslösningar för signalsystem. Westermo erbjuder produkter för miljöer som kräver de tuffaste specifikationer vad avser miljö och tillförlitlighetskrav. Företaget tillverkar bland annat Ethernet-switchar och routers med stöd för multipla nätverksprotokoll vilket möjliggör lösningar som kan hantera olika typer av kommunikation på ombord på tåg som t.ex. styrning och övervakning av kritiska system samt för passagerarinformation.

Westermo grundades 1975 och har sitt huvudkontor strax utanför Eskilstuna. Under de senaste tre decennierna har Westermo vuxit med dotterbolag som etablerats i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Singapore och USA. Westermo ingår i förtagsgruppen i Beijer Electronics.

För mer information kontakta:
Jan Hellgren VD på Westermo Data Communications, jan.hellgren@westermo.se
tel 0722- 486 886 eller Magnus Davidsson, generalsekreterare på SWEDTRAIN på swedtrain@tebab.org eller tel 08-782 08 09