Bäddsoffan som konkurrerar med designsoffan

Sammet har med sin lyxiga känsla och tidlösa design titulerats som årets trendigaste material. Paletten är grön och mustig på allt ifrån väggfärg till soffor. Sweef har flätat samman trenderna och ännu en gång skapat en möbel med karaktär. Räven bäddsoffa är deras senaste Compact Living lösning och är tillverkad i bland annat sammet.

Räven bäddsoffa är en nättare variant till sortimentets något mer svulstiga alternativ och funkar lika bra att bädda ut till säng som att slappa i framför tv:n. Den bäddas enkelt ut till en 1.40 säng med god förvaring undertill. Räven går att beställa i en sammetsklädsel utifrån önskad kulör samt i ett grått tyg med textur. Materialen är valda med omsorg för bästa möjliga komfort, kvalité och underhåll.

Sweef ville likt resterande av sina bäddsoffor skapa en möbel som vid en första anblick inte såg ut som en stereotyp bäddsoffa. Fokus har därför lagts på mindre detaljer som handsydd ingjutning i ryggen och nätta stålben som ger soffan en del av sitt nätta uttryck. Soffans  armstöd har dessutom gjorts smalare för att enklare följa stommens siluett utan att ta mer onödig plats. Med smarta förvaringsmöjligheter, medveten design och en nätt siluett är Räven en given kandidat i Compact Living djungeln.

Priser:

Räven bäddsoffa grå/brun texturerat material standard och grå/petrol sammet : 8.000 :-

Räven övriga kulörer för sammet / beställningssortiment : 9.000 :-

Högupplösta bilder finns att hämta här

Om Sweef:

Sweef står för Swedish e-furniture och är en e-handel som öppnade i november 2011. Målet är att genom en effektiv logistik och fokus på utvalda modeller kunna sälja kvalitetsmöbler till fantastiska priser. Möbelföretaget har visionen att sälja Sveriges skönaste möbler. Showroom/kontor finns på Värmdövägen 195, vid Nacka Forum.