Svulstig dekadens

Möbelföretaget Sweef har än en gång utvecklat en redan existerande modell och storsäljare. Deras förkärlek för stora och svulstiga soffor återspeglas tydligt i den senaste nyheten Blåvalen modulsoffa som har samma tidlösa design och höga komfort som föregångaren Valen men med något större flexibilitet. Blåvalen byggs helt efter egna önskemål och kan tillverkas i en rad olika utföranden.

Blåvalen är en utveckling av storsäljaren Valen med samma generösa sittdjup och omfamnande ryggkuddar. Soffan kan beställas i fast klädsel med eller utan nitar samt helt avtagbar lös kappa i flera olika material och färger. Välj mellan lyxig sammet, följsamt linne och mjukt anilinskinn med naturliga skiftningar och patina. Skillnaden mellan Valen XL och Blåvalen är främst designen med möjlighet till ett öppet och stängt avslut men även soffans stoppning. Blåvalen har en stor tjock sitt och ryggkudde som kräver mer stabilitet och har därför en kraftigare kallskumskärna med tunnare duntopp.

Soffan byggs ihop efter egna önskemål där möjligheten finns att endast köpa en höger och vänstermodul för det mindre utrymmet eller att bygga ihop delarna till en gigantisk mysfaktor. För den stora familjen byggs Blåvalen enkelt ihop till en maffig hörn eller L-soffa där alla får plats. Flexibiliteten gör den till ett perfekt alternativ för både mindre och mer överflödiga utrymmen där stil,funktionalitet och komfort efterfrågas. Blåvalen kan med fördel kombineras med andra möbler i samma serie som fotpall, fåtölj och Loveseat.

Priser och info

Hörnmodul : Från 7.500 :-

2,5 sits vänster modul : Från 12.500 :-

2,5 sits höger modul : Från 12.500 :-