Tid i tidlös design

Möbelföretaget Sweefs senaste tillskott är de prisbelönta klockorna Qlocktwo från tyska Biegert & Funk. Förutom Sveriges skönaste möbler vill de nu också kunna erbjuda sina kunder en unik och lyxig inredningsdetalj som går att modifieras helt efter egna önskemål.

Qlocktwo skiljer sig med sitt kluster av bokstäver något från den traditionella urtavlan som istället för siffror visar tiden i skrift. För att skapa en unik och personlig design går klockan att modifiera utifrån både färg, material och språk. Klockornas yttre påminner om ett futuristiskt konstföremål att antingen hänga på väggen eller ställa i bokhyllan. Klockorna tillverkas främst i rostfritt stål och akrylglas. För den som dock önskar ett desto lyxigare utseende kan urtavlan även beställas i 25 karat guld, platina och råstål med en individuell numrering och signering. Urtavlans färg och material kan dessutom alltid enkelt bytas då den hålls ihop av magneter.

Varje urtavla är laserskuren med den senaste lasertekniken och därefter behandlad på olika sätt efter önskat utförande. Klockorna går att beställa i två olika storlekar där den minsta klockan även har en larmfunktion. Klockans ljus dimras också automatiskt på natten för att spara el och samtidigt skapa ett behagligt ljus. Tid och språk justeras enkelt med ett knapptryck från mobil eller surfplatta med hjälp av Qlocktwos app. Klockorna kommer att kunna specialbeställas på Sweefs hemsida.

Priser:

45 x 45 cm, från 11.000 :-

13.5 x 13.5 cm, från 5.100 :-

Högupplösta bilder finns att hämta här

Nevena Lindström, PR Sweef

Om Sweef:

Sweef står för Swedish e-furniture och är en e-handel som öppnade i november 2011. Målet är att genom en effektiv logistik och fokus på utvalda modeller kunna sälja kvalitetsmöbler till fantastiska priser. Möbelföretaget har visionen att sälja Sveriges skönaste möbler. Showroom/kontor finns på Värmdövägen 195, vid Nacka Forum