Solnabon Neven Milivojevic ny intressepolitisk chef

- Det finns många områden där vi måste förbättra levnadsvillkoren för oss synskadade. Att häften är utan jobb måste vi ändra på, säger Neven Milivojevic.
Den 1 oktober börjar han sitt nya jobb som intressepolitisk chef på Synskadades Riksförbund.

Som intressepolitisk chef kommer Neven Milivojevic att leda förbundets intressepolitiska arbete, organisationsutveckling, internationella frågor och forskning.

Neven Milivojevic har en bakgrund som föreningsaktiv i olika folkrörelser. Han är ersättare för Folkpartiet i Solnas kommunfullmäktige samt ledamot i kommunala handikapprådet.

- Vi är mycket nöjda med att ha rekryterat Neven Milivojevic. Han har den kompetens vi behöver, säger Synskadades Riksförbunds förbundsordförande Håkan Thomsson.

Tidigare har Neven Milivojevic varit tjänsteman i kommun, landsting och riksdag. Han har lett Sidafinansierat internationellt utvecklingsarbete och hållit i Shias (nuvarande MyRight) internationella utbildningsprogram kring FN-konventionen om mänskliga rättigheter för personer med funktionsnedsättning.

- Det är verkligen roligt att få förtroendet att arbeta med Synskadades Riksförbund. Jag vill bidra till att vi blir ännu starkare, säger Neven Milivojevic.

Fyrtiotreårige Neven Milivojevic är synsvag och medlem i Synskadades Riksförbund sedan barnsben. Han är ägare av konsultfirman Neven Management och gift med en språklärare.
Det nya jobbet övertar han efter Urban Fernquist som går i pension vid årsskiftet.

Kontakt:

Håkan Thomsson, tel: 08- 39 91 11, hakan.thomsson@srf.nu