Redeye - SyntheticMR: Lanseringen har inletts

De första licenserna av den kundanpassade versionen av mjukvaran för så kallad syntetisk MR levererades via GE Healthcare under Q3. Än så länge är beloppen blygsamma, men det är ett viktigt steg och responsen från kunderna har varit mycket positiv. Försäljningen i Q3 var något lägre än vi förväntade oss, men bolaget upprepar att volymerna väntas tillta under slutet av året. Vi tror att försäljningen under 2016E lyfts markant och att det ska vara tillräckligt för att visa ett positivt resultat redan nästa år. Vi gör mindre justeringar av estimaten och har ett oförändrat motiverat värde, vilket ger en uppsida på cirka 30 procent. Även med vårt återhållsamma grundscenario ser värderingsmultiplarna attraktiva ut om ett par år. Läs mer i analysen nedan.

Den fullständiga analysen i PDF-format: http://goo.gl/e0f24w

Detta är ett pressmeddelande från Redeye. Läs fler analyser på www.redeye.se.

Om oss

SyntheticMR utvecklar analys- och avbildningsmetoder för magnetisk resonanstomografi (MR, eller MRI på engelska). Bolagets programvara, SyMRI® effektiviserar MR-undersökningar genom att förkorta undersökningstiden per patient och samtidigt producera kvantitativ information som ger läkaren ett bättre beslutsunderlag.