GLAD PÅSK - snart är det sommar

Syntolkning Nu passar på att önska alla en GLAD PÅSK och delar ut några riktigt roliga påskägg, innehållande kommande evenemang som live syntolkas. Boka biljetter i tid, betala senare.

Ytterligare information om de nu aktuella evenemangen finns under
respektive länk samt på vår hemsida, vilken kontinuerligt uppdateras .

Boka idag, betala senare, för att försäkra dig om biljetter. Det kostar inget extra att vara på den säkra sidan.
Tråkigt att missa en syntolkad föreställning för att biljetterna är slut eller att syntolkningen blivit inställd.

Syntolkning Nu är sedan 2010 en ideellt arbetande förening som verkar för att fler synskadade skall få möjlighet att besöka evenemang, när de själva vill.Föreningen gör live syntolkningar på teater, bio och arenor. All live syntolkning sker via mikrofon till hörlurar i teater/biosalongen under ordinarie föreställning, utan att störa övrig publik. Idag arbetar föreningen även med att på spelfilmer spela in ljudspår med syntolkning och på utländska filmer även uppläst textremsa. Föreningen arbetar även med att sprida information om den syntolkningsverksamhet som bedrivs runt om i Sverige.