Tårtgeneralerna på turné

Författarna och regissörerna Filip Hammar och Fredrik Wikingsson startar i Luleå en turné där de möter publiken. Deras mål är att under fyra dagar och 24 turnéstopp besöka så många biografer de hinner för att träffa biobesökare som ser Tårtgeneralen detta veckoslut. Självklart är filmen syntolkad via mobilapp och därmed tillgänglig för alla.

Alla som köper biobiljett till en visning av Tårtgeneralen den kommande veckan är välkomna till träffen med regissörsduon.

Torsdag 12 april

13.30 Malmö, Filmstaden Malmö

15.30 Trelleborg, Grand

17.30 Höllviken, Biohuset

Innan du ser filmen. Glöm inte ladda ned filmens syntolkning via någon av de appar som finns. Läs mer på http://www.syntolkcentralen.se/hjalpmedel/ där det även finns en film där Niklas beskriver hur det går till.