Penser Access: Systemair - Vindstyrkan väntas avta på toppen

Systemair rapporterade ett starkt tredje kvartal som kom in bättre än vad vi hade förväntat oss. Nettoomsättningen ökade med 21% till SEKm 1 715, vilket var 9% över vårt estimat. Den organiska tillväxten uppgick till 12,2%. Rörelseresultatet uppgick till SEKm 105, vilket var 47% bättre än vår förväntan. rörelsemarginalen blev 6,1%. Det bättre resultatet rinner även rakt ner på sista raden. Aktien är upp 13% YTD. Vi anser att bolaget har hanterat utmaningar som varit på ett bra sätt. Bolagets omstruktureringsprogram fortlöper enligt plan samtidigt som de har initierat prishöjningar. Detta tillsammans med en rapport som kraftigt översteg marknadens förväntningar rättfärdigar uppgången i aktien enligt oss.

Läs den fullständiga analysen:  https://epaccess.penser.se/analys/vindstyrkan-vantas-avta-pa-toppen/

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bankaktiebolag. Läs mer på www.penser.se