• Systemhus AB/

Systemhus förvärv SGE Construction, kommande Systemhus Bygg, har fått uppdrag att genomföra ytterligare ombyggnad av kontorsytor i Uppsala.

Systemhus bygger i centrala Uppsala

Systemhus meddelar att man erhållit en byggentreprenad med ett ordervärde om 2,5 miljoner kronor. Företaget har tidigare genomfört renovering av kontorsytor på samma adress.

- Det är mycket positivt att konstatera att intresset för Systemhus ökat den senaste tiden, dels genom den projektportfölj som vi nu realiserar runt om i landet men även det externa intresse allmänheten har visat i den avslutade nyemissionen. Systemhus står som tidigare meddelats, väl rustade inför den marknadsomsvängning som nu sker mot hyresrätter runt om i kommunerna. Att utveckla en ny marknad innebär att vi måste vara beredda på ett ökat medialt intresse. Detta är både på gott och på ont och Systemhus Mediaavdelning utvecklas nu ordentligt, säger Linus Söder, vd på byggföretaget Systemhus.

Verksamheten i Systemhus AB(publ) består i huvudsak av identifiering av detaljplanerad mark, projektering samt byggnation av flerfamiljshus, gruppbyggda småhus samt villor, parhus och radhus. Projektering samt byggnation av äldreboende och trygghetsboende är också en viktig del av vår verksamhet. I många fall så ombesörjer vi dessutom, och då genom partners, även driften. Vill du veta mer, kontakta oss på info@systemhus.se