Systemhus kommenterar dagens artiklar i Upsala Nya Tidning

Systemhus meddelar härmed att företaget sannolikt har utsatts för en falsk tillvitelse av en tidigare arbetskollega.

Systemhus kommenterar

Falskeligen har det påståtts att oegentligheter skulle ha begåtts och följaktligen har bolaget idag blivit kontaktat av polis. De ”oegentligheter” bolagets ledning anklagats för har ej någon förankring i verkligheten men Systemhus framställs i dålig dager vilket har fått till följd att två reportrar publicerat artiklar i Fagersta Posten och Upsala Nya Tidning.

Företaget reagerar främst på det sätt som publiceringarna har skett och refererar även till rubriceringen falsk tillvitelse när det handlar om dessa två reportrar. Systemhus kommer att vidta rättsliga åtgärder och förbereder sig för fler artiklar. Beroende på utformningen av dessa och innehållet kommer bolaget att bedöma eventuella rättsliga åtgärder från fall till fall för att skydda bolaget och aktieägarna mot falsk tillvitelse.

- Systemhus är sannolikt ett av marknadens mest intressanta snabbväxande bolag inom fastighetsbranschen och som har skapat en plattform för att kraftfullt kunna gå in på marknaden och bygga bort den rådande bostadsbristen på framförallt hyresrätter i Sverige. Som ett publikt bolag välkomnar vi en genomlysning, men det måste ske under ordnade former och inte genom falsk tillvitelse med medias goda minne som i detta fall. Vi kommer inom de närmaste veckorna att informera om flera nya projekt via våra sedvanliga kanaler, säger Linus Söder, vd på Systemhus.

Systemhus har tidigare innan dagens artiklar kallat till pressträff imorgon kl. 15:00 i företagets lokaler i Enköping och välkomnar media.

Systemhus har ej beretts tillfälle att kommentera dagens publicerade artiklar.

Som ett publikt bolag välkomnar vi en genomlysning, men det måste ske under ordnade former och inte genom falsk tillvitelse med medias goda minne som i detta fall. Vi kommer inom de närmaste veckorna att informera om flera nya projekt via våra sedvanliga kanaler.
Linus Söder, vd för Systemhus