Tyska IT-jätten T-Systems i svensk offensiv

Report this content

Deutsche Telecom och Daimler står bakom den tyska IT-jätten T-Systems som nu etablerar sig på den svenska marknaden. Med globala, effektiva, standardiserade och flexibla lösningar är målet att ta upp kampen med företag som HP, IBM och HCL.

- Våra lösningar visar att vi driver utvecklingen inom branschen och att innovation ligger oss varmt om hjärtat. Globalt är vi över 50 000 medarbetare på T-Systems och vi är glada över att nu även finnas på plats i Sverige med alla de möjligheter som det innebär, säger Cathrine Tigerman, Sverigechef för T-Systems.

T-Systems är dotterbolag till Deutsche Telekom och arbetar globalt med komplexa och gränsöverskridande projekt för att stärka affärerna för kunder så som Siemens, BMW och Stora Enso.

Med etableringen i Sverige har T-Systems siktet inställt på multinationella företag som kräver stor flexibilitet och säkerhet för sina IT-lösningar. Genom att erbjuda innovativ teknik, högre säkerhet och ”cloud på kran” hoppas företaget på att ge sina konkurrenter en tuff match. Tjänsten ”cloud på kran” innebär att företag kan justera kapaciteten efter sitt dagliga behov och därmed bara betala för det de använder.

- Vi ser ett ökat behov av dessa tjänster hos alla typer av företag, och inte minst hos de svenska storföretagen som visat ett stort intresse. Vi har muskler att hantera de krav de ställer och samtidigt känslan för kostnadseffektivitet i kombination med hög kvalitet, säger Cathrine Tigerman.

T-Systems har sina svenska kontor i Malmö och Kista, Stockholm.

För mer information kontakta:
Caroline Malm

E-mail: caroline.malm@mccann.se

Om T-Systems
T-Systems är ett globalt företag som levererar IT-infrastruktur av datacenter och ICT-lösningar till multinationella företag och offentlig sektor världen över. T-Systems är ett dotterbolag till Deutsche Telekom. De har ca 53 000 anställda runt om i världen och en omsättning på ca 10 miljarder euro. T-Systems har kontor i mer än 20 länder och levererar lösningar för alla branscher, inklusive bilindustrin, telekom, finans och detaljhandeln. T-Systems kunder är bla Siemens, E.ON, Shell, BMW och Stora Enso. www.t-systems.se

Taggar: