• T3/

T3 är huvudsponsor till spelfestivalen Nordsken i Skellefteå.

Report this content

T3 levererar även bredbandet till festivalen. Det är ett led i att stödja den växande norrländska e-sportsgemenskapen.

Precis som förra året kommer T3 att vara huvudsponsor och leverera bredbandet till Nordsken, norra Sveriges största spelfestival som går av stapeln i Skellefteå 25-27 maj. Nordsken lockar brädspelare, cosplayare och kulturentusiaster, och även många e-sportare som deltar i turneringar i datorspel som Counter-Strike och Overwatch.

“För oss som arrangörer är det viktigt att kunna erbjuda snabbt och pålitligt bredband för våra deltagare”, säger Johan Linder, arrangör till Nordsken. “Att vi nu fortsätter och fördjupar samarbetet med den norrländska leverantören T3 känns tryggt inför årets flytt till Skellefteå Kraft Arena.” 2016 hade Nordsken 7000 besökare, vilket var en betydande ökning jämfört med året innan.

Även e-sporten i stort har vuxit kraftigt de senaste åren och lockar nu fler onlinetittare än vad traditionell sport gör. 370 000 svenskar tittade dagligen på e-sport eller gaming online i slutet av 2016, vilket är en 35-procentig ökning jämfört med året innan.

”Det känns väldigt spännande att även detta år vara huvudsponsor för den starkt växande spelfestivalen Nordsken. T3s vision är att ta Norrland till världen och världen till Norrland. Vi ska bidra till att man kan bo på den plats man älskar och samtidigt verka över hela världen. För oss är sponsring ett sätt att lyfta norrländska varumärken som vi är stolta över, samtidigt som det är en väg att möta våra kunder och personal samt även den breda allmänheten. Det ger oss en möjlighet att bygga relationer och en chans att stödja de som delar våra värderingar”, säger Johan Westermark, kommunikationschef på T3.

För ytterligare information:

Johan Westermark, Kommunikationschef T3