Efter pop up-succén: Tesla öppnar permanent butik i Täby Centrum

I december förra året öppnade det Kalifornienbaserade bilföretaget Tesla en uppmärksammad pop up-butik i Täby Centrum. Den tillfälliga butiken blev en stor framgång och Tesla väljer därför nu att öppna en fast butik i köpcentrumets nya södra tillbyggnad.

Etableringen blir den första köpcentrumbaserade Tesla-butiken i norra Europa och den andra totalt i hela Europa efter London White City. Teslas filosofi är att endast marknadsföra och sälja sina bilar genom egna butiker och att komma närmare kunderna i deras vardag, vilket också ligger till grund för valet av Täby Centrum.

- Vår ambition är att Tesla ska vara tillgängligt och finnas där våra kunder redan är, till skillnad från att finnas på platser dit kunder måste åka, säger Esben Pedersen, Communications Manager på Tesla. Täby Centrum har ett stort antal butiker som stämmer väl överens med vår målgrupp samtidigt som det ligger geografiskt bra placerat nära en storstad. Täby Centrum attraherar precis den typen av människor som vi vill nå.

Täby Centrum har tagit stora steg framåt mot att bli ett av Sveriges största och mest populära centrum. I augusti ifjol invigdes den nya, södra delen av centrumet med 60 nya butiker och restauranger. Så sent som i februari i år utsågs Täby Centrum även till vinnare av utmärkelsen Stockholmarnas favoritcentrum 2013.

- Vi är oerhört glada och stolta över att Tesla valt göra sin satsning i Täby Centrum. Tesla är ett helt unikt varumärke som har ett mycket spännande erbjudande säger Lars-Åke Tollemark, VD för Unibail-Rodamco Nordic som äger och driver Täby Centrum. Vi har arbetat hårt för att göra Täby till ett shoppingcentrum för hela Storstockholm genom att ta världen till Täby och det är ett bevis på att vi lyckats när vi ser att attraktiva internationella varumärken som Tesla väljer satsa på oss.

Butiken kommer ligga i den nya, södra utbyggnaden av Täby Centrum och målet är att slå upp portarna för kunder den 1 juni 2014.

För ytterligare information:
Lars-Åke Tollemark, VD Unibail-Rodamco Nordic

Tel. 0733-50 60 10 E-mail: lars-ake.tollemark@unibail-rodamco.com
Christian Claesson, Head of Leasing, Unibail-Rodamco Nordic
Tel: 0766-36 76 04 E-mail: Christian.claesson@unibail-rodamco.com

1968 uppfördes Täby Centrums första del, senare utbyggnader har tillkommit 1991 samt 2013. Täby centrum är idag en av Sveriges största köpcentrumanläggningar med en uthyrningsbar yta om 65,000 kvadratmeter. Centrumet har 220 butiker, restauranger och caféer samt livsmedelsbutiker. Här finns även en biograf samt andra tjänster som bank och post. Anläggningen är ett regioncentrum och besökarna kommer från hela Storstockholm. Täby Centrum ägs av Unibail-Rodamco. www.tabycentrum.se

Taggar: