Paradiset öppnar ny butik i Täby Centrum

Report this content

Nu breddar Täby Centrum sitt mat – och restaurangutbud med nya konceptet Paradiset. Paradiset är en fullsortimentsbutik med ekologiska, småskaliga och naturliga matvaror. Den nya butiken beräknas öppna i slutet av 2018.

Paradiset säljer enbart naturliga produkter utan artificiella smakämnen, färgämnen, konserveringsmedel eller sötningsmedel. Över 65% av sortimentet är ekologiskt och så mycket som möjligt handlas lokalt. På Paradiset anser man att det ska vara enkelt att handla riktig och hälsosam mat och att det dessutom ska vara en trevlig upplevelse. Det organiska matkonceptet går väl i linje med Täby Centrums ambition om att tillhandahålla unika upplevelser för kunden.

- Vi är mycket glada över att avslöja Paradisets öppning i Täby. Det finns ett stort intresse och en medvetenhet kring mat och hälsa bland våra besökare och de har länge efterfrågat ett kompletterande matkoncept, säger Carolina Redman, Centrumchef Täby Centrum.

Butiken i Täby Centrum blir den fjärde Paradiset och den första på norra sidan av Stockholm.

För ytterligare information:
Carolina Redman, Centrumchef Täby Centrum
Tel. 076 525 55 86, E-mail: carolina.redman.contractor@unibail-rodamco.com

Anna Lignell, Communication Manager Nordics
Tel. 076 525 56 06, E-mail: anna.lignell@unibail-rodamco.com

Om Täby Centrum
1968 uppfördes Täby Centrums första del, den senare delen byggdes 1991 och sedan 2011 har Täby Centrum moderniserats i olika etapper.Täby centrum är idag en av Sveriges största köpcentrumanläggningar med en uthyrningsbar yta om 78,000 kvadratmeter. Centrumet har 220butiker, restauranger och caféer samt två livsmedelsbutiker. Här finns även en biograf samt andra tjänster som bank och post. Den omfattandeutvecklingen stod klar under våren 2015 och numera finns totalt 260 butiker. Anläggningen är ett regioncentrum och besökarna kommer från helaStorstockholm. Täby Centrum ägs av Unibail-Rodamco. www.tabycentrum.se

Taggar: