Täby Centrum får nya topplaceringar i utmärkelsen Stockholmarnas favoritcentrum

Täby Centrum nominerades i tre kategorier i utmärkelsen Stockholmarnas favoritcentrum 2015 och igår kväll presenterades vinnarna. Centrumet fick även denna gång topplaceringar i kategorierna "Stockholmarnas favoritcentrum", ”Bästa Kommun-/regioncentrum” och ”Bästa utbudet av affärer”.

I Evimetrix årliga undersökning Stockholmarnas favoritcentrum* bedöms 47 av länets köpcentrum, handelsplatser och gallerior, baserat på högst Nöjd Kund Index (NKI). 1,800 personer röstar i totalt tio kategorier. I hård konkurrens tar Täby Centrum hem andraplaceringen i samtliga av de nominerade kategorierna - "Stockholmarnas favoritcentrum 2015", Bästa Kommun-/regioncentrum” och ”Bästa utbudet av affärer”.

– Det är oerhört kul att vi även i år når topplaceringar i utmärkelsen Stockholmarnas favoritcentrum. Vi arbetar kontinuerligt med utvecklingen av Täby Centrum och ser den positiva responsen som ett bevis på att våra satsningar uppskattas, säger Erika Lundström, Centrumchef, Täby Centrum.

Täby Centrums prisade utbud består av en unik mix av såväl välkända svenska varumärken som internationella giganter. Bland butikerna återfinns Apple, R.O.O.M/Habitat, Tesla och Sephora och svenska modevarumärken såsom Filippa K, Tiger of Sweden och J.Lindeberg. Även restaurang- och caféutbudet är brett och här finner kunderna alltifrån Melanders Saluhall till Vapiano. Dessutom finns den toppmoderna biografen Filmstaden Täby.

Täby Centrum har genomgått en omfattande modernisering under de senaste åren. Under 2013 öppnades den nya södra tillbyggnaden med 60 nya butiker och sommaren 2014 invigdes den norra tillbyggnaden, där bland annat livsmedelsaktörerna Hemköp och ICA öppnade i nya, dubbelt så stora lokaler. Till de senaste nyheterna hör Starbucks, Zanzlöza Zmycken, Victoria’s Secret och Bagel Street Café. En viktig komponent är också service, något som Täby Centrum genom sin fyrstjärniga kvalitetsmärkning arbetar med i alla delar av kundens upplevelse i centrumet – från smartphone-app till smidig parkering, trevliga lounger, bemannad reception, personal shopper och kostnadsfri wifi.

*Om undersökningen Stockholmarnas favoritcentrum
Undersökning Stockholmarnas favoritcentrum görs bland konsumenter sedan 1995. 1800 respondenter har svarat på frågor om 47 centrumanläggningar. De anläggningar en respondent säger sig besöka mer frekvent har det ställts djupare frågor om. Frågorna rör helhetsbetyg, huruvida centrumet lever upp till förväntningar samt hur nära centrumet kommer respondentens syn på ett idealcentrum. Svaren ger en sammanvägt Nöjd Kund Index, NKI, för varje centrum. Undersökningen utförs av Evimetrix. För mer information, vänligen besök evimetrix.se

För mer information, vänligen kontakta:
Erika Lundström, centrumchef Täby Centrum
Tel. 076 - 525 55 86, E-mail: erika.lundstrom@unibail-rodamco.com

Madeleine Castenvik Holt, Communication Manager Nordic
Tel. +46 (0)76-525 56 06, e-Mail: madeleine.castenvik@unibail-rodamco.com

1968 uppfördes Täby Centrums första del, den senare delen byggdes 1991 och sedan 2011 har Täby Centrum moderniserats i olika etapper.
Täby centrum är idag en av Sveriges största köpcentrumanläggningar med en uthyrningsbar yta om 78,000 kvadratmeter. Centrumet har 220
butiker, restauranger och caféer samt två livsmedelsbutiker. Här finns även en biograf samt andra tjänster som bank och post. Den omfattande
utvecklingen stod klar under våren 2015 och numera finns totalt 260 butiker. Anläggningen är ett regioncentrum och besökarna kommer från hela
Storstockholm. Täby Centrum ägs av Unibail-Rodamco. www.tabycentrum.se