Visa att omtanken bor i Täby den 8 december!

Lördagen den 8 december har Täbyborna chansen att visa i vilken kommun i Stockholm som det finns mest omtanke. Då arrangeras en julklappsinsamling i samband med julmarknaden i Täby Park.

Julklappar frn frra rets insamling

För andra året samarbetar julmarknaden med Stockholms Stadsmission med att samla in julklappar till barn och ungdomar. Julklapparna samlas sedan in och fördelas genom en av Stadsmissions barn- och ungdomsverksamheter i Tensta, ”Unga Station Järva”, som är en samlingsplats för barn och unga upp till 16 år.

På julmarknaden kan alla kan lämna en julklapp till barn eller ungdomar som har tuffa förutsättningar. Det är ett mycket välkommet bidrag i hem dit julklappar sällan eller aldrig når.

Den som vill skänka en julklapp inhandlar valfri klapp, skriver på paketet vad det innehåller (så julklappen hamnar så rätt som möjligt) och tar med paketet till Täby Parks julmarknad.

Själva julmarknaden i Täby Park, som numera är en tradition, har i år ett ökat fokus på mat och dryck som hör julen till. Förutom ett stort utbud av lokalproducerade produkter att köpa hem till julbordet kommer restaurang LoveKitchen att ha öppet. I läktarbyggnaden kommer det även att finnas en design- och hantverksmarknad. Julmarknaden pågår mellan klockan 10-16 i Täby Park i och omkring den gamla läktarbyggnaden.

Julmarknaden arrangeras avTäby Park AB i samarbete med LoveKitchen.

Mer information om julmarknaden och julklappsinsamlingen finns på:

Web: https://taby-park.se/tabyparkjul/

Facebook: https://www.facebook.com/events/905268093000854/

Täby Park AB ägs av Skanska och JM arbetar med planläggning, utveckling och marknadsföring av stadsdelen.

Kontakt:

Maria Campos Björkquist, marknadschef, Täby Park AB