• TalkPool AG/

Huvudägare tecknar sin andel fullt ut i den kommande företrädesemissionen och tecknar lock-up förbindelse

21 juni 2017

TalkPool meddelar att bolagets huvudägare, Magnus Sparrholm, avser att fullt ut teckna sin andel, motsvarande totalt cirka 11,3 mkr eller cirka 34% av den kommande företrädesemissionen om totalt 32,9 mkr. I syfte att finansiera del av investeringen har Magnus Sparrholm avyttrat 470’000 aktier till ett schweiziskt investerarkonsortium. Efter avyttringen äger Magnus Sparrholm 970’000 aktier i TalkPool motsvarande 32.4% av såväl kapital som röster. Magnus Sparrholm har även tecknat en lock-up förbindelse med sedvanliga villkor som löper till och med den 31 augusti 2018.

TalkPools företrädesemission syftar till att delfinansiera förvärvet av 100% av aktierna LLC Pakistan (Pvt) Ltd ("LCC PAK"), vilket TalkPool offentliggjorde idag kl. 09.00. Genom förvärvet av LCC PAK blir TalkPool en av de ledande leverantören av nätverkstjänster i Pakistan samt gör ett kraftfullt insteg på marknaden för nätverkstjänster och IoT-lösningar i hela mellanöstern regionen. Företrädesmissionen är garanterad till 81%. Styrelsen har rätt att besluta om ytterligare 5 mkr vid överteckning.

Den preliminära teckningstiden för företrädesemissionen är från och med den 14 augusti till och med den 28 augusti 2017. För ytterligare information om företrädesemissionen, se www.talkpool.com.

För ytterligare information, kontakta:

Erik Strömstedt, VD TalkPool, erik.stromstedt@talkpool.com , Tel: +41 81 250 2020

Om TalkPool
TalkPool bygger, underhåller och förbättrar telekommunikationsnät globalt. Genom sin banbrytande tekniska kompetens, långa erfarenhet och smidiga affärsmodell, erbjuder TalkPool globala telekomleverantörer och operatörer högkvalitativa tjänster på kort varsel oavsett plats. Dessutom är TalkPool ett av få företag med faktiska lösningar och avtal på plats i den spännande IoT-marknaden. Remium Nordic AB är TalkPools Certified Advisor.

Denna information är insiderinformation som TalkPool AG är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 juni 2017 kl. 09.45 CET.