• TalkPool AG/

Sparkzone går samman med TalkPool för att tillhandahålla IoT-baserade lösningar för Office Management

Denna information är sådan information som TalkPool är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 november 2016 kl 08.30 CET.

Sparkzone har utvecklat en IoT-lösning för arbetsytor som används av den globala marknadsledaren Regus och andra tillhandahållare av kontorsutrymmen. Lösningen gör det möjligt för användare att boka ett rum med hjälp av en app som kallas Jeckee. Samma app gör det möjligt för användaren att slå på projektorn, starta kaffemaskinen, öppna minibaren, betala för mellanmål, hantera belysning etc. Vinstmarginalerna är höga eftersom IoT-lösningen tillåter kontorsföretag och hotell att minska personalen och öka effektiviteten.

Det traditionella kontoret, där varje företag är isolerat inom sina egna fyra väggar är inte längre det givna valet. Många moderna företag anammar en öppen samarbetskultur och Sparkzone, med stöd från TalkPool, är väl positionerat för att bli den ledande leverantören av IoT-lösningar för denna nya typ av arbetsplatshantering.

TalkPool betalar 160 000 schweiziska franc nu för en option att förvärva en majoritet av aktierna i Schweiz-baserade Sparkzone i mitten av 2017. Detta under förutsättningen att Sparkzone då har nått sina överenskomna mål. TalkPool betalar 367'261.50 schweiziska franc i TalkPool-aktier för 60 procent av Sparkzone's aktier och förbinder sig att investera ytterligare i Sparkzone för att driva innovation och tillväxt.

För mer information, vänligen kontakta:
Erik Strömstedt, VD Talkpool, erik.stromstedt@talkpool.com

Andreas Lehmann, VD Sparkzone, andreas.lehmann@sparkzone.ch
Tel: +41 79 402 39 93, www.sparkzone.ch

TalkPool bygger, underhåller och förbättrar telekommunikationsnät globalt. Genom sin banbrytande tekniska kompetens, långa erfarenhet och smidiga affärsmodell, erbjuder TalkPool globala telekomleverantörer och operatörer högkvalitativa tjänster på kort varsel oavsett plats. Dessutom är TalkPool ett av få företag med faktiska lösningar och avtal på plats i den spännande IoT-marknaden. Remium Nordic AB är TalkPool Certified Advisor.