TalkPool och Senseair inleder samarbete inom IoT för säkrare inomhusmiljöer.

Vi spenderar 92% av vår tid inomhus.
Vi tränar, arbetar, handlar och roar oss huvudsakligen i biotoper skapade av oss själva. Hälsan, produktiviteten och livskvalitén påverkas av luften i våra miljöer. Energibesparing och nya material har löst problem men skapat nya. Har vi koll på luften vi andas in? Dålig cirkulation kan betyda att luften från vart 5:e andetag du andas in kommer från din granne.

TalkPool, framstående inom IoT och kommunikationslösningar, och Senseair, världsledande utvecklare och tillverkare av gas-sensorer, har inlett ett samarbete som skall leda till säkrare inomhusmiljöer.
”Vi ser att företag som idag arbetar med säkerhet eller kvalitetstjänster kring inomhusmiljöer har nytta av uppkopplade sensorer, TalkPool kopplar ihop saker, sensorer är en av dem.” säger Stefan Lindgren CTO på TalkPool.
”Samarbetet går helt i linje med vårt syfte, ”make sense of air”, vi nöjer oss inte med att tillverka de bästa sensorerna, mätvärden skall bidra till insikt och åtgärder i vår miljö” fastslår Peter Lageson VD på Senseair.
När allt fler börjar förstå hur luftkvalitén påverkar vår produktivitet och hälsa ökar kraven på att datan är tillgänglig. Om eleverna i en skola inte kan koncentrera sig kan det bero på hög koldioxidhalt, om den här pressreleasen känns irrelevant kanske det är dags att öppna fönstret.

För mer info kontakta

Stefan Lindgren, CTO TalkPool

stefan.lindgren@talkpool.com

Erik Strömstedt, CEO TalkPool