Förnyade Silja Symphony återvänder från varvet i Raumo på lördag

Kryssningsfartyget Silja Symphony som trafikerar linjen Stockholm - Helsingfors har genomgått omfattande förnyelser under den cirka två veckor långa dockningen i Raumo, Finland. AS Tallink Grupp meddelar att fartyget väntas återvända från dockan den 23 januari, två dagar senare än beräknat.

Renoveringen av fartyget omfattar bland annat en ny pub, konferenslobby, renoverade DeLuxe-hytter och en ny informationsdisk. Förseningen är en följd av tekniskt underhållsarbete som kräver ytterligare två dagars arbete. Fartyget beräknas avgå från Helsingfors till Stockholm lördagen den 23 januari.

AS Tallink Grupp ber om ursäkt för eventuella olägenheter detta medför passagerarna. Samtliga passagerare som bokat resa till de nu inställda avgångarna den 21 och den 22 januari kontaktas av kundservice och har möjligheten att boka om sin resa eller göra ett återköp.

Silja Symphony byggdes år 1991 och har renoverats ett flertal gånger, senast år 2014. Fartyget har 986 hytter och plats för 2800 passagerare.

Hans Friberg

Tallink Silja AB