Förstärkt ID-kontroll för resor till och från Estland

Från och med torsdag den 15 juni till årets slut kommer kontrollen av ID-handlingar att skärpas vid Tallinks incheckningsdiskar för resor till Tallinn. ID-kontroller kommer även att genomföras vid ombordstigning. Anledningen till denna tillfälliga, extra säkerhetsåtgärd är kopplad till Estlands ordförandeskap i EU under de kommande sex månaderna.

– Om du reser till eller från Tallinn, vänligen ta alltid med ditt giltiga pass eller nationella ID-kort. Vi kommer att efterfråga sådana dokument vid incheckningen i hamnarna så väl som vid ombordstigningen av fartyget,  säger Armand Sõmer, säkerhetschef på Tallink Grupp.
–Eftersom vi kan förvänta oss mer frekventa kontroller från myndigheter ser vi gärna att ni reserverar lite extra tid för av- och påstigning och hoppas att ni har förståelse vid eventuella köer som kan uppstå, konstaterar Sõmer.

Observera att ingen återbetalning/kreditering utgår på biljett som inte används.

AS Tallink Grupp är det ledande serviceföretaget inom passagerar- och lasttrafik på Östersjön. Rederiet har en flotta på 16 fartyg som trafikerar på sex linjer under varumärkena Tallink och Silja Line. AS Tallink grupp har 7000 anställda och transporterar årligen 9,5 miljoner passagerare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Armand Sõmer
Head of security at Tallink Grupp