Loreen skapar eufori på Tallink Silja

Storfavoriten från årets Melodifestival kliver ombord på Tallink Siljas fartyg M/S Victoria. Under specialkryssningen 100 %
party kommer Loreen att skapa eufori och underhålla alla festglada själar på 40-timmarskryssningen till Tallinn den 26 april.

Loreen vann storslaget årets Melodifestival och kommer att representera Sverige i Eurovision Song Contest i Baku i maj.
Men redan den 26 april uppträder schlagerstjärnan live ombord på M/S Victoria. Med superhiten Euphoria kommer hon
tillsammans med över 20 DJ:s att leva upp till namnet 100 % party när det är dags för ELITE-kryssningen 2012 att kasta loss
för en intensiv 40-timmarskryssning till Tallinn.

– Det är otroligt härligt att ha en så populär svensk artist ombord på våra fartyg. Loreen har redan uppnått internationell
stjärnstatus med sin vinnande låt Euphoria, vilket gör det extra roligt att vi kan erbjuda detta till våra kunder,
säger Ats Joorits Marknads och Försäljningsdirektör på Tallink Silja AB. .

Tallink Silja anordnar tillsammans med olika samarbetspartners över 70 specialkryssningar varje år. Utbudet är brett och
det finns kryssningar för alla.

Några av de populära specialkryssningarna som arrangeras är bland annat; One Love som gästas av Kapten Röd, en av
Sveriges mest folkkära reggaeartist och årets vinnare av P3 Gulds Guldmicken , Fun Cruises – kvällarna då landets alla studenter
festar och firar tillsammans. Close Up är kryssningen för alla hårdrocksälskare och under 25 Hours People samlas
närmare 100 Dj:s och artister från alla genrer och spelar de bästa hitsen. Tattoobåten är världens enda seglande tatueringsmässa
och Mat- och vinkryssningen erbjuder smakupplevelser utöver det vanliga.

Besök www.tallinksilja.se för Tallink Siljas fullständiga specialkryssningsprogram.

Tallink Silja AB,
Janis Pavuls, Kommunikationschef