Molly Sandén och Yohio Live @Promenade på Silja Serenade

Report this content

Under höstlovet lanserar Tallink Silja Live @Promenade som är ett helt nytt koncept. Den 140 meter långa promenaden på Silja Serenade förvandlas till en stor arena med en gigantisk konsertscen. Först ut att uppträda är sångfågeln Molly Sandén och ungdomsidolen Yohio.

Nu får vi se dem uppträda Live @Promenade ombord på Silja Serenade till Helsingfors den 28 oktober respektive den 30 oktober.

- Live @Promenade är ett nytt och spännande koncept som vi tror kommer bli mycket uppskattat. Det som skiljer detta koncept från övriga spelningar ombord är att det nu handlar om en riktig konsert på 1 timme och artisterna blir kompade av ett femmanna-band. Vi ser redan nu ett stort intresse och det är många som bokar de här två avgångarna, säger Vala Esfahanian, Entertainment & Onboard Experience Manager på Tallink Silja.

Vi har hört Molly Sandén både sjunga och dansa i TV, turnerat med Diggiloo och medverkat i Så ska det låta, Bingolotto, Sommarkrysset, Lotta på Liseberg och Idrottsgalan. Hon har släppt fem singlar och två album; Samma Himmel (2009) och Unchained (2012).

Yohios stora genombrott kom under Melodifestivalen 2013. Efter skivsuccéer, lyckade turnéer och festivaler deltog han återigen i Melodifestivalen 2014 och gick direkt till den stora finalen. Hans andra album Together, We stand alone, släpptes i våras. Yohio kompas som alltid av bandet Desaiha.

Som alltid under alla lov satsar Tallink Silja extra mycket på aktiviteter och underhållning som är särskilt anpassade för hela familjen. Barnens egen klubb Kidz Club erbjuder bland annat Mumin-dico, lekrum med bollhav och roliga leksaker, Playstation-lounge, bingo, tipspromenad och barndisco. Oavsett om det är Helsingfors, Åbo, Tallinn eller Riga som lockar mest finns det aktiviteter, underhållning och familjepaket till samtliga Tallink Siljas destinationer.

För ytterligare information:
Janis Pavuls