Myllymäki i välsmakande samarbete med jubilerande Silja Line

Report this content

Isad tomatsoppa, kalvtartar och stekt gös är några av rätterna när prisbelönte stjärnkocken Tommy Myllymäki tar fram en signaturmeny i samarbete med Silja Line. Menyn är en del i rederiets 60-årsjubileum som firas under året.
– Vi är oerhört stolta över detta samarbete. Tommy är en av Skandinaviens bästa kockar och för oss är det självklart att jobba med honom, säger Janis Pavuls, kommunikationsdirektör på Silja Line.

Goda nyheter för alla som reser till Helsingfors med Silja Line när rederiet inleder ett samarbete med Tommy Myllymäki. Resultatet är Menu Nordic by Myllymäki där resenärerna kan njuta av en härlig sommarmeny med fräscha smaker komponerad av stjärnkocken. För att få inspiration till rätterna på menyn har Tommy utgått ifrån det han själv skulle vilja äta när han reser med Silja Line. Tommys egen favorit ur femrättersmenyn är stekt gös med sabayonne på brynt smör, syrad kål och ingefära.

Tommy Myllymäki har bland annat blivit utnämnd till Årets Kock, kommit på andra plats i Kockarnas kamp och blivit trea i den prestigefyllda kocktävlingen Bocuse dÓr i Frankrike. Han driver flera restauranger, syns flitigt i kockprogram och har gett ut en rad kockböcker.

I samband med lanseringen bjöd Silja Line in till ett stort pressevent på Dramaten där gästerna fick provsmaka rätter som Tommy Myllymäki och ett kockteam från Silja Line tillagade. Samarbetet med Tommy Myllymäki är en del i Silja Lines varumärkespositionering.
– Vi höjer nivån och kvaliteten på maten ytterligare ett steg då fine dining är något som efterfrågas alltmer bland våra resenärer. Maten är väldigt viktig och genom detta samarbete stärker vi vår position som det ledande rederiet på Östersjön, säger Janis Pavuls.

Menyn och tillhörande viner kostar 1133 kronor (1046 kronor om man är Club One-medlem) och serveras i restaurang Bon Vivant ombord på Silja Symphony och Silja Serenade till och med 9 september 2017.

För mer information, vänligen kontakta:
Janis Pavuls, Tallink Silja AB
Kommunikationsdirektör