Ny försäljningsdirektör för Tallink Silja AB

Marcus Risberg har utsetts till ny försäljningsdirektör för Tallink Silja AB. Han tillträdde tjänsten den 1 september 2014.

Marcus Risberg har lång erfarenhet från rederibranschen och har tidigare arbetat inom Silja koncernen och på Tallink Silja AB i olika roller såsom Business Controller, Financial Controller samt som ekonomichef. Marcus har de senaste sex åren arbetat för Nokia, sedermera Microsoft med olika finansiella och business management roller.

- Det är med stor tillförsikt jag återvänder till ett mycket intressant och dynamiskt bolag som jag känner väl från mina tidigare uppdrag. Tallink Silja har en förträfflig produkt som jag verkligen ser fram emot att börja arbeta med igen, säger Marcus Risberg, nytillträdd försäljningsdirektör för Tallink Silja AB.

- Vi är mycket glada att kunna välkomna Marcus till vårt starka Tallink Silja team. Hans goda branschkännedom sedan många år i kombination med tunga uppdrag i välkända, multinationella storkoncerner ger oss ett bra kunskapstilskott som vi ser stor nytta av. Marcus är dessutom en mycket social och vältalig person med goda ledaregenskaper, säger Ats Joorits, vice vd Tallink Silja AB.

För ytterligare information;
Janis Pavuls