Silja Line – partner till Melodifestivalen

Under våren kommer det vara extra festligt ombord på utvalda Silja Line fartyg med underhållning, musik och flertalet folkkära artister. Silja Line har nämligen ingått partnerskap med Sveriges största musiktävling - Melodifestivalen. Det fleråriga samarbetsavtalet innebär att Silja Line kommer att vara aktivt och synligt i samtliga Melodifestivalen-relaterade arrangemang både före och under evenemangen. Melodifestivalen kickar igång lördagen den 6 februari, då den första delfinalen äger rum i Göteborg, och avslutas i Stockholm den 12 mars.

–        Melodifestivalen är Sveriges största musiktävling och står likt Silja Line för positiva värderingar som glädje, gemenskap, musik och underhållning. Vi är väldigt glada över att vara delaktiga i detta folkliga och spektakulära evenemang som förenar hela Sverige, säger Janis Pavuls, marknadsdirektör på Tallink Silja AB.

Silja Lines fartyg kommer under våren att fyllas med festligheter, musik och underhållning i sann Melodifestivalen-anda. Det kommer bland annat att arrangeras specialavgångar med Melodifestivalen-tema där flera av de artister som deltar i årets upplaga, så som Molly Sandén, Ace Wilder och Albin & Mattias med flera, kommer att medverka. Även andra kända artister som under åren medverkat i Melodifestivalen kommer att finnas ombord och underhålla passagerarna, t.ex. Magnus Carlsson, Eric Saade och Danny Saucedo.

–      Samarbetet med Melodifestivalen kommer att synas ombord på utvalda Silja Line fartyg men även på land. Vi kommer att finnas på plats under varje delfinal med monter där vi arrangerar roliga aktiviteter och tävlingar för både stora som små. Varje vecka kommer vi dessutom att ordna tävlingar på vår webb och sociala medier som man absolut inte får missa - vi kommer bland annat att tävla ut eftertraktade biljetter till alla delfinaler samt final, säger Vala Esfahanian, Entertainment & Onboard Experience Manager på Tallink Silja Ab.

Janis Pavuls

Tallink Silja Ab