Silja Line gör musikal av dina sociala medier

Mellan den 1 april – 31 maj ges den unika möjligheten att se två äkta West End-musikaler ombord på Silja Lines fartyg till Helsingfors. I samband med lanseringen startar Silja Line en stor kampanj på sociala medier. Vem som helst kan få sina egna poster på Facebook, Twitter och Instagram omvandlade till en minimusikal. Först ut att få sina liv som en minimusikal är Alex Schulman och Sigge Eklund. I samband med detta inleder Silja Line även ett långsiktigt samarbete med Alex och Sigges podcast.

Äkta West End-musikaler på Östersjön innebär ett helt nytt underhållningskoncept för Silja Line och lanseringskampanjen har synts i TV, dagspress och digitala kanaler. Mediebyrån PHD har tagit fram ett kreativt koncept för att ytterligare ta musikalupplevelsen närmare den enskilda individen. Genom att anmäla sig på siljalinemusikaler.se kan man få sina egna sociala medieposter omvandlade till en personlig minimusikal på 15 sekunder.

Först ut att få sina liv omvandlade till minimusikaler är den populära duon Alex Schulman och Sigge Eklund. Andra spännande personer som kommer få sitt liv som en minimusikal är bl.a de populära instagramprofilerna Aina Banaina, Lisa Tellbe och Nicole Falciani.

-           Hur kul det än är med musikaler är det ibland lite svårt för gemene man att ta till sig. Och kärnan i konceptet är ofta helt vardagliga händelser som berättas genom sång. Vad händer om vi löper linan ut? Om vi tar helt vanliga människors vardag i sociala medier och förvandlar till discodoftande minimusikaler har vi plötsligt vänt på mekaniken och gjort upplevelsen mer aktuell och relevant för individen , säger Daniel Glasman, creative director på PHD.

-           Kampanjen ”Ditt liv som musikal” är ett nytt och spännande sätt att sprida intresse för våra musikaler och upplevelserna ombord , säger Janis Pavuls, marknadsdirektör på Tallink Silja AB.

Hur den här processen går till i praktiken är ett rent handarbete. När man anmält sig på siljalinemusikaler.se sitter etablerade musiker och manuellt skriver om dina personliga statusuppdateringar och skapar en 15-sekunders Instagramvänlig minimusikal. Detta kan sedan delas vidare i de egna sociala kanalerna där vänner och följare får se hur ditt eget liv skulle se ut och låta i musikalform.

Följ med i kampanjen och anmäl dig själv på siljalinemusikaler.se

För ytterligare information:

Janis Pavuls                                                                  Daniel Glasman
Marknadsdirektör Tallink Silja AB                                 Creative Director PHD
Mobil: 073-978 60 34                                                    Mobil: 070 410 58 27
Epost: janis.pavuls@tallinksilja.com                              Epost: daniel.glasman@phdmedia.com