Sprakande julstämning på GalaJul

Startskottet för årets julfirande på Östersjön går den 23 november med den stämningsfulla kryssningen GalaJul ombord på Silja Galaxy. Det är en smakfull kryssning som kretsar kring det goda med julen, som värme, glittrande shower och mat.  Utöver allt julfirande uppträder stora artister som Timbuktu & Damn!, Loreen och Hoffmaestro.

Julen börjar närma sig och för tredje året i rad presenterar Silja Line succén GalaJul. Här samlas vänner, familjer och kollegor för att äta gott och njuta av 23-timmar till havs i sann julanda. På kryssningen finns det underhållning för alla smaker så som ljuva toner i pianobaren, julshower, partymusik med bandet Upp till fest och dans samt discon. På torsdagar, fredagar och lördagar uppträder kända artister som Timbuktu & Damn!, Loreen, Hoffmaestro, Brolle och Danny Saucedo.

-           För tredje året i rad presenterar vi GalaJul, en gnistrande kryssning men många kända artister och sagolik julkänsla. I år kommer vi att få höra ”Så mycket Bättre”-aktuella Jenny Berggren och Danny Saucedo som i slutet av november släpper ett nytt album. På kryssningen spelar även hyllade Timbuktu som för första gången står på scen på ett gungande fartyg, säger Vala Esfahanian Entertainment & Onboard Experience Manager på Tallink Silja AB.

Förutom spelningar och julshower bjuder GalaJul på mat i världsklass. Tallink Siljas erkänt skickliga kockar har komponerat julbordet som består av såväl traditionella som nya spännande kreationer.

-           I år har vi lagt till nordiska inslag i julbuffén och kommer bjuda på ett stort utbud av fiskrätter. De som föredrar klassikerna behöver dock inte oroa sig då vi serverar allt det goda som hör julen till, säger Tomi Söderström, Head of Restaurant Services, Tallink Silja OY.

Silja Galaxy är ett av Silja Lines populäraste fartyg och erbjuder en mängd olika aktiviteter som att koppla av i bastun, ta ett dopp i poolen eller inhandla julklapparna i den stora taxfree-shopen. Det breda utbudet av parfymer och kosmetika samt kryssningens nya Fashion Street ger resenärerna goda möjligheter att fynda något som faller de i smaken.

Läs mer om GalaJul på: http://www.tallinksilja.se/sv/gala-jul-galaxy

Bilder: https://www.dropbox.com/sh/r8vxljsfzttadsg/AAAwfOOVpOyQTAy1kujyIP3-a?dl=0

GalaJuls Stjärnartister

On 25 nov        Gee Dixon & Stor

To 26 nov       Timbuktu

Fr 27 nov         Jakob Karlberg

Lö 28 nov         Martin Stenmarck

To 3 dec          Brolle

Fr 4 dec            Danny Saucedo

Lö 5 dec           Jenny Berggren

To 10 dec        Arja Saijonmaa

Lö 12 dec         Hoffmaestro

Fr 18 dec         Petra Marklund

Lö 19 dec         Loreen

Med reservation f ö r ä ndringar.

GalaJul kryssning, 23 timmar

Från 45 kr per person

Ingår: båtresa, del i E4-hytt och GalaJul-show

GalaJul med julbord, 23 timmar

Från 370 kr per person

Ingår: båtresa, del i E4-hytt, julbord inkl dryck och GalaJul-show

GalaJul med julbord A-premium, 23 timmar

Från 705 kr per person

Ingår: båtresa, del i A-premium hytt med dubbelsäng, julbord inkl dryck, GalaJul-show, 1 glas mousserande vin, specialfrukost.

Kryssningen GalaJul går mellan den 23 november och 20 december.

Janis Pavuls, Marknadsdirektör, Tallink Silja AB

Tel: +46 8 666 34 29, mobil: + 46 73 978 60 34